Milford Sound

14 maart 2023 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Voor half 9 reden we vanochtend de camping af op weg naar Milford Sound, een rit van 117 km over één van de mooiste wegen ter wereld. We hadden een koude nacht met een temperatuur van zo’n 5 graden gehad, maar vandaag liep de temperatuur op tot wel meer dan 20 graden. In de Fjorden (sounds) regent het heel veel in maart valt er gemiddeld 330 millimeter. Wij hadden geluk met een mooie en zonnige dag. De Milford Highway gaat door de valleien en bossen en langs meren, rivieren en bergen. Onderweg zijn. Er veel uitkijkpunten, maar kan je korte en langere wandelingen maken. Onze eerste stop was bij de Mirror Lakes, waar je de bergen in de meertjes weerspiegelt ziet. De volgende stop was bij Cascade Creek waar we door het mooie bos naar Lake Gun zijn gelopen. We hebben nog nooit zoveel mossen gezien in dit bos. Bij Lower Hollyford Roda zijn we via een hangbrug en een mooi pad naar een waterval gewandeld. Ongeveer 10 km voor Milford Sound moet je door De Homer Tunnel. Deze tunnel is 1200 meter lang en loopt af naar de kant van Milford met een helling van 1 op 10. Het is een eenbaanswegen, zodat je moet wachten tot je groen licht krijgt om door te rijden. Om 13 uur hadden we de boot, een catamaran, door de Sound. Een prachtige Fjord met veel watervallen. Op de weg terug ging de boot vlak voor een waterval liggen en er zullen wel mensen nat zijn geworden. Nu staan we op een camping in Manapouri. Morgenochtend vroeg op voor de boottrip in de Doubtful Sound van 7 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl