Wanaka

16 maart 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn we richting Queenstown gereden waar we bij Britz, de camperverhuur, schone lakens en handdoeken hebben opgehaald. Daarna zijn we doorgereden naar Arrowtown, een historisch stadje, dat is ontstaan toen in 1862 een kleine groep mijnwerkers goud in de rivier had gevonden. Het is nu een toeristische plaats, maar leuk om doorheen te lopen. Onze eindbestemming vandaag was Wanaka en we zijn over de Crown Range Road, die overgaat in de Cardrona Valley Road, de hoogste snelweg van Nieuw Zeeland, gereden. In het begin steeg de weg behoorlijk en waren er meerdere scherpe haarspeldbochten, maar daarna reed je op een hoogvlakte. Onderweg gaf de navigatie aan dat als we op de weg bleven rijden een boete van 300 NZ dollars (€ 180) riskeerden. Omkeren en terugrijden ging niet, dus we zijn benieuwd. Onderweg zagen we ineens heel veel bh’s hangen. Deze waren bedoeld om borstkanker onder de aandacht te brengen en geld in te zamelen. In Wanaka hebben we langs het meer gewandeld en op de terugweg naar de camping pie’s gekocht. Die verkopen ze hier veel en zijn lekker. Het is helaas bewolkt vandaag, maar niet koud. Morgen wordt het weer iets beter, dus blijven we een dagje extra, omdat het weer bij volgende stop erg regenachtig is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin 🌷:
    17 maart 2023
    Heerlijk dat buiten leven wat goed geregeld zomaar even schone lakens en handdoeken ophalen. Dat is echt vakantie een wasje minder. Ondertussen alweer halverwege leuke verhalen Karin 🌷