Auckland City

17 april 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren hebben we afscheid genomen van onze camper waarin we 6 weken hebben rondgereden en geleefd. Nu zijn we 2 nachten in een hotel en morgenavond vliegen we terug naar Nederland.
Vandaag hebben we het centrum van Auckland bezocht. Het openbaar vervoer is hier niet super en de afstanden zijn enorm. Vanaf ons hotel naar het centrum is het meer dan 20 km. Voor het eerst hebben we gebruik gemaakt van Ubertaxi’s en dat is goed bevallen.
Het centrum is niet heel groot, maar je kunt er goed winkelen. Ook is er veel horeca en zijn er meerdere gebieden geüpdatet en nu uitgaansgebied geworden. Ook in de avond kan je gezellig wat drinken en eten en dat hebben we nog niet veel meegemaakt in Nieuw Zeeland.
Vanaf de Skytower heb je goed zicht over de stad en omgeving en zie je ook de meerdere vulkanen waarop Auckland is gebouwd. Lopen in de stad is ook veel steile hellingen op- en aflopen. Een redelijke conditie heb je hier wel nodig 😅.
Morgen gaan we nog een keer de stad in en ook Willem zijn verjaardag vieren. Hij is voor het eerst van zijn leven dan mee dan 24 uur jarig. 😄