Bay of Islands, Paihia, Russell en Scenic Route langs de kust.

13 april 2023 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Op weg naar Paihia zijn we vanochtend in Kawakawa gestopt om naar het openbaar toilet te gaan. Overal in Nieuw Zeeland zie je openbare toiletten, wat heel fijn is, maar deze is speciaal. Dit toiletgebouw is ontworpen door Hundertwasser!
In Paihia zijn we maar kort gebleven. Het is een plaatsje aan de Bay of Islands waar vandaan je boottochten kunt maken. Wij zijn naar Russell gereden dat aan de andere kant van de baai ligt. Je kunt er met een ferry komen vanuit Paihia als je te voet bent, maar verderop is er ook een autopont. Wij zijn er naartoe gereden, wat achteraf toch een minder goed idee was. Het was een lange weg en voor een groot deel reden we over een grindweg die behoorlijk bochtig was. Onderweg kregen we ook nog een regenbui en Willem moest goed opletten tijdens het rijden. Gelukkig zijn we zonder problemen in Russell aangekomen en dat bleek een heel leuk en gezellig dorpje te zijn. Aan de waterkant hebben we lekker gegeten. Voor de terugreis naar Whangarei hebben we gekozen voor de scenic route langs de kust, een geasfalteerde weg met mooie uitzichten. Terug bij Whangarei werden we getrakteerd op een tropische regenbui. Het is nu droog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Evert en Renée:
    13 april 2023
    Klinkt weer helemaal leuk. Veel herkenbaar! Jammer dat jullie niet doorgereden zijn naar Keri Keri. Dat is ook echt een leuk plaatsje aan een inlet. Maar jullie zitten misschien met je tijd. De mooie reis hoor!