Coromandel naar Whangarei

12 april 2023 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

De afgelopen dagen zijn we op doorreis geweest van het Coromandel Peninsula naar Whangarei in Northland, ten noorden van Auckland. Hemelsbreed is het niet ver, maar over de weg is het toch een behoorlijk eind. Gisteren zijn we op de camping aangekomen en hebben we ( onbedoeld) een paar uur gewandeld. We wilden naar het stadje wandelen en er zou een pad langs de rivier zijn. Zoals ons vaker overkomt, waren we eerst de verkeerde kant opgelopen en later wees een vrouw ons het verkeerde pad aan. Dit pad bleek naar de top van een heuvel te gaan. Het pad met veel trappen ging vrij steil omhoog en helaas ging het ook nog hard regenen. Voordat we bij de top waren, zijn we omgekeerd. Voor het uitzicht hoefde het niet en het pad aan de andere kant was het pad afgesloten. Door de orkaan Gabrielle is veel schade aangericht en zijn op veel plekken wandelpaden afgesloten.
Vandaag zijn we langs de rivier wel naar het stadje gelopen. Niet in 1 keer goed, maar we zijn er gekomen.🙂 Bij de haven staat het Hundertwasser art center, een opvallend gebouw waar een expositie is over de Oostenrijkse schilder en architect die vooral bekend is vanwege het Hundertwasserhaus in Wenen. Hij heeft lang in Nieuw Zeeland gewoond en is hier ook begraven. Na de expositie hebben we tussen de tropische regenbuien door het stadje gelopen. Toen het erop leek dat het droog zou blijven, zijn we teruggegaan naar de camping en zijn we met de camper naar de waterval gereden en naar de Abbey caves. In de caves zijn glow wormen te zien, maar door alle regen kon je er niet in. Wel mooie limesteen rotsen gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    12 april 2023
    Wat bijzonder dat Hundertwasser museum. Ik wist niet dat hij in Nieuw Zeeland heeft gewoond (en dat terwijl ik een boek over hem in de kast heb staan!). Heb wel in Wenen veel van hem gezien. Prachtige foto's weer. Jammer dat jullie vaak regen hebben, maar het ziet er wel fantastisch uit allemaal!