Boottocht naar Cathedral Cove.

9 april 2023 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Pasen begon bij ons niet met een uitgebreid paasontbijt, maar met een paar geroosterde boterhammen. We moesten op tijd weg om voor half 10 bij de boot te zijn voor een tocht langs de noord kust van Coromandel. We waren als eerste bij de boot, nou ja bootje, en mochten met 2 anderen op de punt zitten. Hier hadden we goed zicht. Gelukkig was het weer vanochtend goed en waren er geen hoge golven. Het was een mooie en leuke tocht. O.a naar Cathedral Cove. Dit is één van de drukstbezochte plek van Nieuw Zeeland. Deze is niet weer via het land te bezichtigen, omdat de storm het wandelpad heeft vernield, gelukkig wel per boot, maar aan het strand komen was verboden. De tocht ging o.a. ook langs een aantal prachtige plekken zoals: Devils Arches, Waitawa Sea Cave, Shakespeare Cliff, Champagne Bay en Orua Sea Cave. Onderweg was er nog een stop, hier zagen we Snapper Fisch zwemmen. Van de schipper kregen we onderweg nog chocola en heeft hij van iedereen een foto gemaakt.
Na de boottocht hebben we op een terras koffie gedronken met een tompouce erbij.
Voordat we terugreden naar de camping zijn we bij een farmers market gestopt waar we honing hebben gekocht. De man en de vrouw bleken Nederlandse roots te hebben en Nederlands te spreken. Een vrouw, die even verderop chocola verkocht, was Duitse maar getrouwd met een Nederlander en zij sprak ook Nederlands. Leuk om even te kletsen.
In Whitianga, kwamen we toevallig nog langs een autoshow, waar mensen met hun Old timers naartoe waren gekomen. Er stonden heel wat auto’s en ze zagen er perfect onderhouden uit.
Terug op de camping ging het heel hard regenen. We hebben vanochtend dus heel veel geluk gehad.

1. Pa en ma:
    9 april 2023
    Prachtige natuur weer met plezier gelezen
  2. Karin en Willem:
    9 april 2023
    De foto’s en video’s zijn geplaatst
  3. Adama:
    9 april 2023
    Heel mooi landschap, vrolijke Pasen nog en geniet verder van jullie vakantie!
  4. Yolanda:
    10 april 2023
    Prachtig
  5. Karin:
    12 april 2023
    Weer super mooi allemaal!!
  6. Ton Sax:
    12 april 2023
    Wat een prachtige kust! Met mysterieuze gaten en holen, spannend!