Ophalen Camper en verstrek naar de 1e stop Geraldine.

5 maart 2023 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Zaterdagmorgen om 8.00 uur de camper opgehaald. We waren de eersten, waardoor we snel klaar waren. Om half 9 reden we weg en zijn we boodschappen gaan doen. Het levensonderhoud is hier wel wat duurder dan in Nederland. Voor onze winkelkar boodschappen waren we ongeveer € 230 kwijt. Het was heel even wennen voor Willem om te rijden met de camper van 7,2 meter lang en dan ook nog eens links rijden, maar hij had het snel onder de knie. We hadden een mooie route naar Geraldine waar we onze eerste stop hadden. Er is hier weinig te beleven op zaterdagmiddag, maar nu hadden we genoeg tijd om de koffers uit te pakken en in de camper een plek te zoeken.

Vanochtend werden we wakker met regen en het is behoorlijk koud, straks naar Lake Tekapo en volgens de weer app is de gevoelstemperatuur daar 2 graden. Dikke kleren aan.

Gelukkig was de afstand maar 90 km. Onderweg heeft het constant geregend, onderweg nog even een pitstop gehad en later nog een stop bij Tree Creeks (Antiek shop). Vroeg in de middag kwamen wij aan in Lake Tekapo, beroemd om zijn kristalheldere meer en bergachtergrond. Het weer was gelukkig droog en het zonnetje kwam af en toe even door. We hebben een prachtige plek met uitzicht op het meer, door de bewolking zien wij helaas de besneeuwde bergtoppen niet, maar wij blijven hier nog een dagje, dus hopelijk morgen beter weer.

1. Evert en Renée:
    5 maart 2023