Vertrek en Christchurch

2 maart 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Maandag (27 februari) hebben onze buren (Leonie en Paul) ons weggebracht naar Schiphol. Toen wij op Schiphol aankwamen, kwamen we tot de ontdekking dat wij geen paspoorten bij ons hadden. Die lagen nog op de printer. We moesten dus weer terug en na een tweede rit naar Schiphol kon onze reis dan echt beginnen. Gelukkig waren wij- dankzij onze lieve buren- op tijd. We konden ook overal doorlopen en hebben nog gezellig gekletst met Barry, die werkt als beveiliger op Schiphol.

Om 22.00 vertrokken wij met Emirates naar Dubai en na een tussenstop van iets meer dan 2 uur vertrokken wij met de Airbus

A 380 voor een hele lange vliegreis van 16 uur naar Auckland waar  wij woensdagmorgen 1 maart om 11.20 uur arriveerden. Met een binnenlandse vlucht gingen wij direct door naar Christchurch. We hadden een korte overstaptijd van 2 uur en ondanks dat alle douaneformaliteiten veel tijd in beslag namen en we een eind moesten lopen met onze bagage naar de andere vertrekhal hebben wij het gered en vertrokken op tijd naar Christchurch. Bij aankomst om 15.00 uur werden wij opgewacht door Pauline en Mel van Bed en Breakfast Homelea in Christchurch.

Nadat wij ons hadden opgefrist, zijn we wat geen eten in het centrum van Christchurch, maar daarna waren we al snel terug in de B&B. We waren zo moe dat wij om 20 uur al in bed lagen.

Na een goede nachtrust van ruim 10 uur en een ontbijt zijn we met de bus naar de Gondola’s gegaan. Wij bezochten een spectaculair uitkijkpunt over een gedoofde vulkanische Krater, met uitzicht over Christchurch, Lyttelton Harbour en Southern Alps. Na de lunch op Riverside Foodmarket zijn we met de oude toeristentram naar de Botanische tuin gegaan, een mooi park met veel oude en mooie bomen en allerlei planten. Het was een warme dag met 27 graden en dan is een park een heerlijke plek om te vertoeven. Aan het eind van de dag hebben we nog een biertje gedronken in New Regentstreet, 1 van de horecagebieden in Christchurch. De stad zelf is niet bijzonder met maar een paar oude gebouwen die ook nog eens voor een deel in de steigers staan na de aardbeving in 2011, maar er zijn genoeg eettentjes en bars. De sfeer is heel relaxed en de Nieuw Zeelander zijn erg vriendelijk en altijd in voor een praatje.

Morgen (vrijdag 3 maart) is de laatste dag in Christchurch.

Zaterdagmorgen gaan wij de Camper ophalen en start onze reis door het Zuidereiland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad en Margreet:
    2 maart 2023
    Ziet er goed uit, prachtige omgeving en heerlijk temperatuur, genieten dus. Wij genieten met Sanneke, Doriene, Erwin en de jongens in het Zuiden van Beieren, heerlijk skigebied en veel sneeuw.
  2. Adama:
    2 maart 2023
    Prachtig landschap en mooi weer! Geniet verder van de natuur en mensheid.
  3. Peter en Anneke:
    2 maart 2023
    Ziet er nu al geweldig uit en dit is pas het begin….geniet ervan we zijn benieuwd naar jullie foto’s en verhalen
  4. Hetty van Veen:
    3 maart 2023
    Mooi begin van jullie reis en fijn dat we mee mogen genieten
  5. Bertus en Josje:
    3 maart 2023
    Veel plezier!!
    Leuk o m jullie te volgen
    Xx
  6. Barry en Ilja:
    4 maart 2023
    Mooi hoor, veel plezier en geniet ervan .
  7. Els:
    5 maart 2023
    Heel veel plezier! Heerlijk zo'n trektocht.