Whenuakite

8 april 2023 - Whenuakite, Nieuw-Zeeland

Dit Paasweekend verblijven wij op het schiereiland Coromandel op verschillende campings. Begin van de week hebben we al campings geboekt, want gisteren is de Paasvakantie begonnen en veel Kiwi’s gaan er dan op uit. Goede Vrijdag is hier ook een Christelijke feestdag waarop iedereen vrij is en de winkels zijn zelfs gesloten.
Onze eerste camping was in Waihi beach, een echte familiecamping. Voor het eerst zagen we mensen met tenten op de camping, terwijl wij tot nu toe vrijwel alle campinggasten met een camper zagen komen.
In de buurt van Waihi werd vroeger goud gewonnen en er zijn nog overblijfselen van goudmijnen te vinden. Voordat wij naar de camping gingen, hebben we nog gewandeld in de omgeving van zo’n oude mijn. Helaas konden we geen rondwandeling maken, aangezien het pad was versperd door omgevallen bomen.
Vandaag staan we op een camping vlakbij de Hot water beach. Onder dit strand bevinden zich warm waterbronnen en als je 2 uur voor of na low tide een kuil graaft, heb je warm water. Je kunt er zelfs schepjes voor huren. Op het strand zie je dan ook veel kuilen, die best wel diep zijn.
Vanavond hebben we een bierproeverijtje op de camping gedaan. Behalve een camping heeft de eigenaar ook nog een restaurant en een brouwerij. We zitten hier dus wel goed.😊