The Catlins

10 maart 2023 - Chaslands, Nieuw-Zeeland

Zes kilometer ten zuiden van Dunedin is de Tunnel Beach. Wij waren daar al rond 9 uur en het was nog rustig. Via een heel steile weg, die je terug weer omhoog moet lopen, ga je richting het strand. Aan het eind is er een tunnel, die een man eind 19e eeuw had gemaakt om zijn familie toegang tot het strand te verschaffen. Het zicht op zee en de rotsen is fantastisch. Gelukkig hadden we vandaag mooi zonnig weer wat het allemaal extra mooi maakte. Daarna zijn we doorgereden naar de Catlins, een mooie route in het zuiden van het Zuidereiland. Er zijn mooie vergezichten op zee, zoals bij de Nuggets, waar de vuurtoren staat. Ook zijn er meerdere watervallen in de bossen. Het zijn mooie wandelingen naar de watervallen en je hebt het gevoel in een tropisch regenwoud te lopen. Nu zitten we op een camping vlakbij Cathedral Caves, die we morgen hopen te bezoeken. Het weer is nog steeds prachtig en prima om een was te draaien en te borrelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hetty van Veen:
    10 maart 2023
    Mooie foto's en verhalen. Terwijl ik dit schrijf waait er hier een koude noordenwind en sneeuwt het al een uur onafgebroken
  2. Margreet Kuijl:
    10 maart 2023
    Jullie maken een prachtige reis ! Heel leuk om te lezen en de foto’s te zien . Er komen bij mij weer herinneringen van lang geleden terug !