De Ferry van Picton naar Wellington.

31 maart 2023 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Het was spannend of we vandaag de overtocht naar het Noordereiland zouden kunnen maken, maar het is gelukt. En daar zijn we heel blij om, want we hadden anders pas op zaterdag 8 april kunnen overvaren.
Vanochtend reden we al om 7 uur weg van de camping. Nog geen 10 minuten later waren we in het gebouw van Interisland Ferries waar we al heel wat mensen zagen staan. Bij de balie werd onze naam op een lijst gezet en we moesten afwachten of we een stand-by positie kregen voor de ferry van 11 uur. Rond 9 uur kwam een dame, die de namen opnoemden van de gelukkigen die stand-by werden. Degenen die hun naam hoorden, reageerden met een vreugdekreetje en renden gauw naar hun voertuig om in de stand-by rij te gaan staan. Helaas hoorden wij onze naam niet.
De verdere ochtend hebben we rondgehangen in Picton, koffie gedronken en geluncht totdat we om ongeveer half 2 een telefoontje kregen dat we stand-by stonden voor de ferry van 14.15 uur die om 16.50 uur zou vertrekken. Wij hebben ons naar het incheckpunt gespoed en hebben toen nog zo’n. 2 uur in de rij gestaan voordat we zeker waren dat we meekonden. Er gaan heel wat auto’s, vrachtwagens en campers op het schip en iedereen in de stand-by rij kon mee.
De tocht door Marlborough Sounds is prachtig en we hadden mooi zonnig weer. Op open zee, Cook Street, waren er wel wat golven en kon je beter blijven zitten, maar de overtocht was verder prima. Ook het eten dat je kon kopen was prima en niet duur. Zo meteen naar onze camping aan de noordkant van Wellington.

1. Paul, Leonie, Feline en Mats:
    31 maart 2023
    Wat een prachtige plaatjes weer.
  2. Anita:
    31 maart 2023
    Fijn dat er plek was op de ferry!!!! Veel plezier op Noordereiland!!!!!!🤩🤗
  3. Tansja:
    31 maart 2023
    De aanhouder wint! Veel plezier op jullie volgende etappe. De weergoden zijn jullie gunstig gestemd.
  4. Petra:
    31 maart 2023
    Gelukkig dat jullie toch nog de overtocht konden maken. Op naar het volgende eiland 😀