Helikoptervlucht Frans Josef en Hokitika Gorge.

19 maart 2023 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn we naar FransJosef gereden waar we een helikoptervlucht  van 45 minuten hebben geboekt. De lucht was strak blauw, de zon scheen en geen wind. Perfecte omstandigheden voor een rondvlucht per helikopter. We waren in totaal met 6 passagiers en de piloot en Willem met 3 anderen achterin. Ik had geweldig zicht en vond het indrukwekkend om de bergen en gletsjers van zo dichtbij te zien. Op enig moment zijn we geland en kon iedereen foto’s maken. De sneeuw was ijzig zodat sneeuwballen gooien geen optie was. Toen we terugkwamen, hebben we koffie met apfelstrudel genomen op een heerlijk zonnig terras. We vonden dat wel passen bij de sneeuwervaring. Nu zijn we in de kustplaats Hokitika op een mooie camping nadat wij eerst nog de Hokitika Gorge met de hoge hangbrug hebben bezocht. Morgen wordt het aan de westkust erg regenachtig, dus wij denken om een stukje te gaan rijden richting het Abel Tasman Nationale Park (Noordoosten van het Zuidereiland).