Route van Lake Wanaka naar Fox Glacier

18 maart 2023 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Gisteren was het een grijze en regenachtige dag, maar vandaag was het prachtig weer en zijn we van Wanaka naar Fox Glacier gereden. Wel hebben we nog een foto van de meest gefotografeerde boom in Nieuw Zeeland gemaakt, oftewel de boom in het water. De route was heel mooi en afwisselend en onderweg hebben we verschillende wandelingen door het bos gemaakt. Langs de kust hebben we ook nog een koffie stop gemaakt bij een kar langs de weg, waar overigens goede koffie werd gemaakt. Koffie wagens en Foodtrucks zie je overigens veel in Nieuw Zeeland. Bij Fox Glacier zijn we, voordat we naar de camping gingen, doorgereden naar Lake Matteson voor een rondwandeling. Onderweg zagen we blauwe paddenstoelen, die alleen in Nieuw Zeeland voorkomen. De Maori noemen ze Werewere Kokako, naar de Kokako-vogel die een blauwe keel heeft. Wij vonden ze heel bijzonder. Morgenochtend vertrekken wij naar Frans Josef voor een helicoptervlucht van 45 minuten met 3 gletsjers met landing. Nu maar hopen op mooi weer.

1. Paul, Leonie, Feline en Mats:
    18 maart 2023
    Wat een prachtige foto’s elke keer!! Wat een reis. Geniet ervan samen. Groetjes van ons
  2. Ad en Margreet:
    18 maart 2023
    Prachtige belevenissen, hoop dat jullie mooi weer hebben met de helikopter vlucht want dan is het super!
  3. Evert en Renée:
    18 maart 2023
    We duimen voor heel mooi weer voor jullie, want zo’n helikoptervlucht: fantastisch!!!
    Wat een prachtige reis maken jullie.
  4. Anita:
    Schitterende foto's!!!!🤩🤩🤩
  5. Conny:
    20 maart 2023
    Wat een mooi land, Karin en Willem! Die blauwe paddestoelen!!!!!