Kaiteriteri naar Nelson

24 maart 2023 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Na 4 dagen in Kaiteriteri te hebben doorgebracht, was het vandaag tijd om verder te reizen. De afstand naar onze volgende bestemming was slechts 60 km, dus we hoefden ons niet te haasten. Op weg naar Nelson hebben we dan ook een tussenstop gemaakt op Rabbit Island en een eind over het strand gelopen. Om 12 uur, 2 uur eerder dan gepland, waren we op de camping. Gelukkig konden we onze camper meteen op zijn plek zetten. Vanaf de camping zijn we naar het centrum gewandeld waar we op Morrison Square hebben geluncht. Daarna zijn we naar Church Hill gelopen. Op de heuvel waar je via een granieten trap komt, staat een kathedraal die van grijs marmer is. Wij vonden het geen mooie kerk, maar smaken verschillen uiteraard. Het park Queens Gardens daarentegen vonden wij wel mooi. Dat geldt overigens voor alle parken die we tot nu toe hebben gezien. Uiteraard zijn we nog naar het middelpunt van het land gelopen. Dat was een behoorlijke klim, maar op de top heb je een mooi uitzicht. Aan de andere kant van de heuvel zijn we naar beneden gegaan (met onderweg toch weer klimmetjes). Teruggekomen in het centrum hebben we onszelf beloond met een biertje. Na al die uren lopen hadden we die wel verdiend. 🍺😀

1. Rob:
    24 maart 2023
    Wat een pracht plekken doen jullie aan. Dank voor de verslagen en de foto's. Leuk om te volgen.
  2. Karin C.:
    25 maart 2023