Cruise van Kaiteriteri naar Awaroa.

22 maart 2023 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Vannacht was het ontzettend koud en kwam de temperatuur niet boven de 5 graden. Gelukkig was het vandaag veel beter; zonnig en prima temperatuur. Kortom, het was een goede dag voor een boottocht langs de kust van Abel Tasman National Parc. Met de Seashuttle zijn we vanuit Kaiteriteri naar Awaroa Beach gevaren, een tocht van ruim 1,5 uur. Onderweg legde de boot kort aan bij andere stranden waar de mensen aan land konden. De meeste mensen lopen dan naar een ander punt om daar de boot terug te nemen. Waar wij begonnen, is iets landinwaarts een lodge waar we lekker hebben geluncht. Dit kan vrijwel nergens in het National Parc en het is dus altijd verstandig om eten en drinken mee te nemen. Na de lunch zijn we naar Tonga Quarry gelopen voor de boot terug. Er waren een paar steile stukken in waar we flink moesten klimmen, maar uiteindelijk waren we tijdig op ons eindpunt. Tussendoor hebben we nog een frisse duik in deze genomen.