Van Lake Tekapo naar Oamaru.

7 maart 2023 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn wij verder gereden naar Oamaru aan de westkust. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de Clay Cliffs, een bijzondere rotsformatie. Op de camping kregen wij formulieren mee om in te vullen. De regering had besloten om iedereen die op 7 maart in Nieuw Zeeland is vragen voor te leggen over zijn/haar achtergrond, woonsituatie, inkomen etc. Ook toeristen moesten het formulier invullen. Gelukkig hoefden wij maar 12 van de 53 in te vullen.

Vanaf de camping zijn we door het mooie stadspark naar het centrum gelopen waar tot onze verrassing veel oude gebouwen staan uit de tweede helft 19e en begin 20e eeuw. Het is een leuk stadje met galeries, winkels, horeca waaronder een Belgisch bier café en ook een soort museum met rare apparaten die een kunstenaar van oude meuk in elkaar heeft geknutseld. Echt grappig. Op straat heeft Willem ook voor de foto nog op een oude fiets kunnen zitten.

1. Karin 🌷:
    7 maart 2023
    Het leven zit vol verrassingen. Jammer van het invullen je hele hebben en houwen, maar wat super die onverwachte stadjes met zoveel historische inhoud. Genieten 😊😊😊
  2. Evert en Renée:
    7 maart 2023
    Dit is echt genieten💖 Prachtige uitzichten, en wat ziet het weer er mooi uit! Hopelijk blijft het zo!
  3. Gert:
    8 maart 2023
    Hebben ze in NZ ook privacy wetgeving?