Van Oamaru naar Dunedin

8 maart 2023 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Wij zijn via de kust verder zuidwaarts richting Dunedin gereden. Onderweg zijn wij gestopt bij de Moeraki boulders, ronde stenen op het strand die aan de bovenkant ook wat weg hebben van het schild van een schildpad. De Maori-legende vertelt dat de keien de voedselbanken waren van 1 van de voorouderlijke kano’s die de Maori’s uit Hawaï’s naar Nieuw Zeeland brachten. De kano leed schipbreuk en de manden werden keien. Het wrak werd een rif. Bij Shagpoint hebben we zeeleeuwen zien luieren en zwemmen. Door Dunedin zijn we doorgereden naar Otago Peninsula. Vanaf de Highcliff Road heb je een prachtig zicht op de baai. Ongeveer halverwege ligt Lanarch Castle, het enige kasteel van Nieuw Zeeland. Het is in de tweede helft van de 19e eeuw gebouwd door een zakenman en politicus in Schotse stijl. In de zestiger jaren van de vorige eeuw verkeerde het kasteel in erbarmelijke staat en sindsdien wordt het gerestaureerd en opgeknapt. De tuinen eromheen zijn dan ook bijzonder mooi. We hebben een camping gevonden bij Portobello en gelukkig waren wij op tijd, want het is vol. Alhoewel de dag somber begon, hebben we een mooie en zonnige dag gehad.

1. Pa en ma:
    8 maart 2023
    Wat een mooie fotoos jullie reisverhaal isheel goed gaat zo door.
  2. Martin en Karin:
    8 maart 2023
    Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Bedankt voor de leuke dagelijkse verhalen en foto's. Zo reizen we een beetje met jullie mee.
  3. Ad en Margreet:
    8 maart 2023
    Mooie routes, veel herkenning van onze reis. vlakbij (zuiden) Dunedin is Tunnel beach, prachtige wandeling via een tunnel naar het strand.