Queenstown

12 maart 2023 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Gisteren was de camping in Queenstown vol, maar vandaag hadden we een plaats met uitzicht op het meer gereserveerd. Toen we arriveerden, waren we te vroeg om de camping op te gaan en zijn wij daarom eerst met een taxi naar het stadje gegaan. De taxichauffeur vond het leuk om onderweg te kletsen en hij vertelde dat hij afkomstig was uit India en nu 10 jaar in Nieuw Zeeland woonde. Het leven en ook de huizen zijn hier erg duur en hij woonde daarom nog steeds in een kamer. Ook hier hebben ze een tekort aan betaalbare woningen. In het stadje zijn we met gondola’s Bob’s Peak opgegaan. Er waren heel wat mountainbikers die hun fiets met de gondel mee naar boven namen om van bovenaf naar beneden te rijden. Vanaf de uitkijkpost kijk je uit over Queenstown, het meer en de bergen. In het restaurant hebben wij een lekker gebakje gegeten. De koffie hebben we achterwege gelaten, door bestellingen was de wachttijd een half uur. Queenstown is erg toeristisch er gericht op allerlei avontuurlijke en sportieve activiteiten. Het weer was zonnig, maar er stond wel veel wind, zodat wij hebben afgezien van een activiteit op het water of in de lucht. Dinsdag en Woensdag hebben wij 2 boottochten vastgelegd in Sounds (Fjorden). Met de bus zijn we teruggegaan naar de camping en zitten nu met een lekker wijntje en borrel hapje met het uitzicht op het meer.

1. Karin:
    Wat prachtig allemaal!
  2. Evert en Renée:
    12 maart 2023
    Wat een heerlijk plekje! Mooi dat uitzicht‼️
  3. Yolanda:
    12 maart 2023
    Prachtig uitzicht en wat een bijzondere bomen