Route van Spring Creek naar Picton

27 maart 2023 - Picton, Nieuw-Zeeland

Onze laatste stop op het Zuidereiland is Picton. Van daaruit gaan we woensdag met de veerboot naar Wellington. Van Spring Creek naar Picton is het nog geen half uur rijden en daarom hebben we een omweg genomen en zijn we via Havelock en de Charlotte Drive naar Picton gereden. Bij Spring Creek zagen we nog veel wagens in de wijngaarden om de druiven te “ plukken “ en op de weg de vrachtwagens om de druiven weg te brengen. Het is hier nu oogsttijd.
De Charlotte Drive is een mooie weg van ongeveer 35 km naar Picton met veel uitkijkpunten op de Sounds. De Sounds zien eruit als bergruggen  die uit zee opstijgen, maar in werkelijkheid zijn de dalen overstroomd door de zee. Er wordt nu aan de weg gewerkt en onderweg kwamen we meerdere stoplichten tegen, maar desondanks was het rustig. Gelukkig maar, want het is een bochtige weg. Onderweg hebben we nog een wandeling naar Davies Bay ( 6 km heen en terug) gemaakt. Deze wandeling gaat door het bos langs de Queen Charlotte Sound en is een kort stukje van de Charlotte track. Toen we terug waren bij de camper hebben we langs het water gepicknickt. Nu staan we op een camping voor campers op loopafstand van het centrum van Picton.

1. Evert en Renée:
    27 maart 2023
    Mooie route! Gaan jullie niet naar Kaikura? Walvissen kijken?