Spring Creek

26 maart 2023 - Spring Creek, Nieuw-Zeeland

Op zondagmorgen is er in Blenheim een farmersmarkt. Gelukkig hadden we nagevraagd waar het was, want het was buiten het centrum. Op de markt is allerlei eetbaars te koop als groente, fruit, honing en brood. Voor veel locals is het ook een plek om te socializen met familie en vrienden. Wij hebben er een lekker bruin brood gekocht. In Nieuw Zeeland hebben wij nog geen bakker gevonden zoals wij die kennen, maar wordt het brood (om te roosteren) verkocht bij de supermarkt. Omdat wij nu in het grootste wijngebied van NZ zijn, wilden wij wat wijnhuizen bezoeken. Ondanks dat wij in onze informatie hadden gelezen welke ‘cellardoors’ open zouden zijn, bleken die vandaag toch gesloten. Zo ook Yealands, een heel grote wijnleverancier die ook in Nederland bekend is. De wijngaarden liggen zo’n 24 km ten zuidoosten van Blenheim aan de kust. Wij hebben genoten van de vele kilometers met druivensoorten en het uitzicht op zee, maar proeven zat er niet in. Niet ver van de camping bleek wijnhuis Hunters wel open te zijn en hebben we daar geluncht met een glas Savignon Blanc en voor de Bob een flesje Ginger Ale erbij. 😂

1. Evert en Renée:
    26 maart 2023
    Gelukkig heeft de Ginger ale drinker nog een kans op een goed glas wijn in Hawke’s bay, Napier, op het Noordereiland. 😂😂Volgens zeggen komen daar de “aller “beste Nieuw-Zeelandse wijnen vandaan. Of dat waar is, is natuurlijk een kwestie van smaak. Jammer dat het zo uitgestorven was. Geeft toch een andere indruk inderdaad. Jullie maken tot nu toe wel een prachtige reis hoor! Geniet nog even verder! Het gaat zo snel. De tijd vliegt!
  2. Andrew:
    26 maart 2023
    Nou, wat leuk jullie avonturen te volgen. Veel van de plekken en de foto’s van het zuiden zijn voor ons bekend, wij hebben een soortgelijke trip gedaan, maar wel in 1983! Ik heb een nicht die in Mapua woont, vlakbij Nelson, lijkt op de foto’s een mooie plek aan het water te zijn. Veel plezier!