Doubtful Sound

15 maart 2023 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Voor vandaag hadden wij een excursie naar Doubtful Sound geboekt. Omdat de excursies later op de dag waren volgeboekt, hadden wij de excursie van 7 uur. Dat betekende dus vroeg opstaan en de wekker zetten. Helaas waren we niet erg oplettend geweest toen we de wekker zetten en ging die niet volgens plan om 5.45 uur af. Gelukkig werd Willem om 6.35 uur wakker en na ons snel aangekleed te hebben, zijn we naar de boot, 1 km vanaf de camping, gereden. Om 5 voor 7 zaten we op de boot. Het was even stressen, maar onze dag was gered. Met een snelle Catamaran voeren we In 45 minuten over het meer van Manapouri, waarna we met de bus naar de boot in Doubtful Sound werden gebracht. Helaas was het weer minder mooi dan gisteren, maar de nevel en wolken maakten het ook wel mysterieus. We zijn verschillende fjorden ingevaren en ook een klein stukje op de Tasman zee waar we een kolonie zeeleeuwen zagen. In Silent Sound zette de schipper de motor uit en vroeg hij de mensen om stil te zijn. Iedereen voldeed aan zijn verzoek en toen het zo stil was, hoorde je alleen nog de vogels. Heel bijzonder. Op de terugweg werden we voor het eerst geconfronteerd met de akelige stekende sandflies, gelukkig hadden we ons op het laatst nog even ingesmeerd, dus zijn we niet gestoken. Het is een schitterende tocht die we niet hadden willen missen. Nu zijn we op een Camping in Te Anau waar we een paar dagen geleden ook waren, we hoefde daarom maar 18 km te rijden en de temperatuur 21 graden is wel prettig. Vanavond gaan we maar eens een keertje uit eten.

1. Peter en Anneke:
    15 maart 2023
    Wat een schitterende natuur daar, snap dat jullie volop genieten. Leuk om jullie reis via dit blog te volgen